Rólunk Fejlesztések Hírek Multimédia Szerződésnyilvántartás Állásajánlatok Hirdetmények
Gyorsabb és kényelmesebb vonatközlekedés Gyoma és Békéscsaba között - videó a fejlesztésről
2014-12-17 12:39:0

Határidőben befejeződött a több mint 32 kilométer hosszú Gyoma–Békéscsaba vasúti vonalszakasz rekonstrukciója. A felújított vasútvonalat Becsey Zsolt közlekedésért felelős helyettes államtitkár, Pál László, a MÁV Zrt. általános vezérigazgató-helyettese, Homlok Zsolt, a kivitelező képviselője és Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője adta át 2014. december 17-én, Muronyban.

M44 Kecskemét-Országhatár - Kecskemét-Tiszakürt



M44 Kecskemét-Országhatár - Kecskemét-Tiszakürt

 

A beruházás előkészítési stádiumban van!

A tanulmányterv négy nyomvonalváltozatot és kettő ezek átjárhatóságát biztosító betétváltozatot tartalmaz.

Az „A” változat kezdőpontja csatlakozik a tervezett M8 autópálya 118+363,76 km szelvényéhez. A 4623. j. utat Szentkirálytól keleti irányban keresztezi és Lakitelektől észak-keleti irányban keresztezi a 4625. j. utat. A nyomvonal a meglévő 44. sz. főút hídjától mintegy egy kilométerre északra keresztezi a Tiszát. A tervezési szakasz a 26+995 km szelvényben ér véget, ahol csatlakozik a „C” nyomvonalváltozat 36+144 km szelvényéhez. A nyomvonal teljes hossza: 26,995 km.

A „B” változat kezdőpontja csatlakozik a tervezett M8 autópálya 121+646,70 km szelvényéhez, amely a tervezett M8 – 441. j. utak csomópontjából indul, délkeleti irányban, közel párhuzamosan halad az „A” változattal, keresztezi a 4622. j. utat, Szentkirály nyugati oldalán. A 4622. j. úttal közel párhuzamosan halad délkeleti irányban, Lakitelket északkeleti oldalról kerülve pedig 44-es sz. főúttal halad párhuzamosan. A „B” változat a 27+585 km szelvényben, a Tisza-híd előtt csatlakozik az „A” változat 24+000 km szelvényéhez. A nyomvonal teljes hossza: 28,730 km.

A „B-A/1” változat a „B” nyomvonalról az „A” nyomvonalra köt át a tervezett M8 autópálya, illetve a 4622. j. út között. A nyomvonal kezdőpontja a „B” változat 1+337 km szelvényéből indul majd átköt az „A” változatra. A tervezett változat a 9+883 km szelvényben ér véget, ahol csatlakozik az „A” változat 7+748 km szelvényéhez. A nyomvonal teljes hossza: 9,883 km.

A „B-A/2” változat szintén a „B” nyomvonalról az „A” nyomvonalra köt át Szentkirály település délkeleti oldalán. A nyomvonal kezdőpontja a „B” változat 16+164 km szelvényéből indul, majd átköt az „A” változatra. A tervezett változat az 5+480 km szelvényben ér véget, ahol csatlakozik az „A” változat 17+761 km szelvényéhez. A nyomvonal teljes hossza: 5,480 km.

A „C” változat hozzávetőleg a meglévő 44. sz. főút nyomvonalát követi le. Az M5 autópálya és az 5. sz. főút közötti szakasz megépült. Így a tervezési szakasz kezdete az 5+017,9 km szelvényből indul, az 5. sz. főúttól egyenes szakasszal, a további vonalvezetés elég kötött, a helyszínrajzi ívek nagy része minimális. A nyomvonal keresztezi a Nagykőrös – Szeged vasútvonalat a 6+218 km sz-ben. A 7+557 km sz-ben lévő csomóponttal a nyomvonal elválik a meglévő 44. sz. főút nyomvonalától, attól délkeleti irányban halad tovább. A 19+166 km sz-ben ismét csatlakozik a meglévő nyomvonalhoz, közben a 17+061 km sz-ben keresztezi a Kecskemét – Lakitelek vasútvonalat. A tervezett változat a 28+000 km szelvényt követően párhuzamosan halad a 44. sz. főúttal, annak északi oldalán, mintegy 40 m-re a meglévő nyomvonaltól. A változat a tervezési szakasz végéig követi a meglévő nyomvonalat, az ívek és egyenesek illeszkednek ahhoz, majd a 39+821 km sz-ben ér véget, ahol csatlakozik az M44 autóút engedélyezés alatt álló szakaszához. A nyomvonal teljes hossza: 39,821 km.

A „D” változat kezdőszelvénye az M5 autópálya 98+600 km szelvényéből indul, Városföld települést délről megkerülve halad keleti irányban, keresztezve az 1+760 km sz-ben a Nagykőrös - Szeged vasútvonalat, a 3+297 km sz-ben az 5. sz. főútat, majd pedig a 44. sz. főutat. Mezőgazdasági területen halad, öntözött területet érint Nyárlőrinc délkeleti részén, majd Lakitelek és Szentkirály közigazgatási határánál halad tovább. A tervezési szakasz a 23+718 km szelvényben végződik, itt csatlakozik az „A” változat 17+882 km szelvényéhez. A nyomvonal teljes hossza: 23,718 km.

A tanulmányterv vizsgálata alapján a műszaki-gazdasági, a természetvédelmi, területrendezési és forgalmi vizsgálatokból az a következtetés vonható le hogy a nyomvonalak közül a legideálisabb megoldást az M8-autóútba csatlakozó B – B-A/2 - A nyomvonalak folyamataként előállt nyomvonal nyújtja.

Tervezési sebesség: 110 km/h
Forgalmi sávok száma: 2x2 sáv

Magassági vonalvezetés

A síkvidéki domborzati viszonyok miatt a tervezett nyomvonalak végig töltésben haladnak. A töltésmagasság hófúvás elleni védelem miatt 1,0-2,0 méter között változik. Nagyobb töltésmagasság csak a vízfolyások keresztezésénél és a vasúti pálya feletti átvezetéseknél található. Nagyobb hossz-esés értékek csak a külön szintű átvezetéseknél adódnak.

Csomópontok:

„A” változat:
0+000 km sz.: M8 autópálya csomópontja: körte alakú csp.
14+380 km sz.: 4623. j. út csomópontja: egyoldali fél-lóhere alakú csp.
21+501 km sz.: 4625. j. út csomópontja: egyoldali fél-lóhere alakú csp.

„B” változat:
0+000 km sz.: M8 autópálya csomópontja: lóhere alakú csp.
13+149 km sz.: 4622. j. út csomópontja: egyoldali fél-lóhere alakú csp.
24+758 km sz.: 4625. j. út csomópontja: egyoldali fél-lóhere alakú csp.

„C” változat:
0+000 km sz.: M5 autópálya csomópontja
5+020 km sz.: 5. sz. főút csomópontja: egyoldali fél-lóhere alakú csp.
7+557 km sz.: 44. sz. főút csomópontja: elválási csp.
19+166 km sz.: 44. sz. főút csomópontja: elválási csp.
30+212 km sz.: 4625. j. út csomópontja: egyoldali fél-lóhere alakú csp.
36+016 km sz.: 45111. j. út csomópontja: trombita alakú csp.

„D” változat:
0+000 km sz.: M5 autópálya csomópontja: trombita alakú csp.
3+297 km sz.: 5. sz. főút csomópontja: egyoldali fél-lóhere alakú csp.
15+747 km sz.: 44. sz. főút csomópontja: egyoldali fél-lóhere alakú csp.





vissza


NIF

KAPCSOLAT

1134 Budapest, Váci út 45. / AB Porta
Tel.: +36 1 4368-100
Fax: +36 1 4368-110
info[kukac]nif[pont]hu